De Marketing Detective

  1. Home
  2. Over de Marketing Detective

Van jongs af aan was ik verzot op volleybal en detectives. In de jaren 90 keek ik al graag naar alle CSI’s en The X-Files. Toen een directe studie tot CSI specialist nog niet bleek te bestaan, koos ik voor de sportieve route. Ik studeerde Bewegingswetenschappen en deed de duale master Sportbeleid & Sportmanagement, terwijl ik ondertussen professioneel volleybalde en nog meer spannende detectives keek en las. Uiteindelijk ben ik in de marketing terecht gekomen, waar ik inmiddels meer dan 10 jaar ervaring allround marketing heb opgedaan. Elk vraagstuk ervaar ik als een uitdagend en nieuw op te lossen puzzel. Ik heb zowel gewerkt aan de bureau- als aan de merkzijde. Voor start-ups, scale-ups en het MKB en o.a. in de sport, cultuur, maatschappij en de publieke sector. Ik verken graag nieuwe branches. Het liefst werk ik voor bedrijven met een kleine marketingafdeling, waar ik de basis kan neerzetten, optimaliseren en/of structureren. 

In mijn bedrijf De Marketing Detective breng ik mijn passies voor detectives en marketing samen. Mijn nieuwsgierige en onderzoekende karakter, pragmatische doelgerichte instelling in combinatie met veel allround marketing ervaring en een vleugje sarcastische humor zijn een garantie voor een fijne en goede samenwerking. Graag tot snel!

Marije Bouwknegt

Partners in Crime

  • Het Media Offensief
  • Distincto Design
  • Jorien Kleine Deters
  • Tekstbureau PENnings Triple ThreaT

Maatschappelijke Partners in Crime

Persoonlijke ontwikkeling en doorgroeien in studie, werk en sport is voor mij bijna vanzelfsprekend geweest en nog steeds erg belangrijk. Om een steentje bij te dragen en mee te bouwen aan meer kansengelijkheid in de samenleving investeert De Marketing Detective haar tijd, expertise en netwerk in maatschappelijke initiatieven.

We werken vrijwillig voor JINC, dat strijdt voor gelijke kansen voor iedereen. JINC helpt kinderen van 8 tot 16 jaar aan een goede start op de arbeidsmarkt. Via het JINC-programma maken kids kennis met allerlei beroepen, ontdekken ze welk werk bij hun talenten past en leren ze solliciteren. Als “Carrière Coach” helpen we leerlingen te ontdekken waar hij of zij goed in is en begeleiden we hen bij het maken van een passende keuze voor een vervolgopleiding.

We werken samen met Triple ThreaT, gestart als jongereninitiatief en nu ook een sociale onderneming. Triple ThreaT streeft naar gelijke kansen en een eerlijke arbeidspositie voor alle jongeren uit (kans)wijken. Ze empoweren jongeren en verbreden hun perspectief door mogelijkheden te bieden om talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Na het volgen van een opleidingstraject krijgen jongeren de mogelijkheid om deze kwaliteiten in te zetten bij de sociale onderneming. De young professionals zijn ontzettend talentvol en vol passie qua creatie van videocontent, fotografie en design. We maken graag gebruik van hun expertise!

Wat anderen vinden

Binnen een jaar heeft Marije binnen onze organisatie de marketingactiviteiten structureel georganiseerd. Marketing was nooit professioneel opgepakt binnen onze organisatie. Marije heeft eerst een gedegen analyse gemaakt van processen binnen en buiten ons bedrijf. Positionering en marketingstrategie uitgestippeld. Ze heeft hier uitvoering aan gegeven en zaken intern overgedragen. Dit heeft ertoe geleid dat ze zichzelf overbodig gemaakt heeft en wij nu zonder haar de uitgestippelde koers zelf voort kunnen zetten.

Frank van Velthoven | CCO Realworks

[/db_pb_slide]

Marije is een enorm toegewijde en gedreven Marketing Consultant en een echte go-getter. Enorm goed in het overzien van het grotere geheel met tegelijkertijd een scherp oog voor details. Haar pragmatische aanpak en het feit dat ze zich helemaal vastbijt in een vraagstuk maakt dat je op haar kunt bouwen voor het behalen van doelgerichte resultaten met je marketingactiviteiten. En ze is, niet geheel onbelangrijk, een fijn mens om mee samen te werken. Iemand die aandacht voor je heeft en goed luistert!

Jorien Kleine Deters | Contentstrateeg

[/db_pb_slide]

Als interim managing director van Queen Tarzi heb ik met Marije kennis mogen maken. Een ware marketing professional met creatieve ideeën die in de praktijk goed uitvoerbaar zijn. Een kritische blik op huidige activiteiten, welke ons veel waardevolle inzichten heeft gegeven.

Nancy Zomer-Carolus | Interim manager

[/db_pb_slide]
[/db_pb_slider]