INVESTIGATION
Audit van jouw marketing en doelgroep
Identificeer sterke en zwakke punten
Aanbevelingen die de verkoop verhogen
Pluk het laaghangend fruit en behaal quick wins
Kruip in de huid van je klant en begrijp je klant beter
Marketing Detective: INVESTIGATION
Staan onderzoek en leren centraal in jouw bedrijf en wil je je marketing ook in dat licht bekijken? Ben je benieuwd hoe jouw marketing ervoor staat en waar nog optimalisaties te maken zijn? Wij doen graag een private investigation, waarbij we verschillende checkpoints langslopen.
Elke opdrachtgever is anders. Voor de een is er winst te behalen binnen de contentstrategie en de UX van de website. Bij de ander ligt de focus juist op de customer journey en een inbound strategie. We onderzoeken op welke punten een strategie en activatie rammelt en pakken de zere plekken aan die bijdragen aan het behalen van jouw doelstelling. Aan de hand van de BULLET methode zullen we jouw bedrijf en markt op 6 gebieden onderzoeken.
INVESTIGATION Aanpak
Buyer Persona
Het is essentieel om jouw klant centraal te stellen bij elke beslissing om een merk te creëren waar jouw klanten dol op zullen zijn. Als je een grondige kennis hebt van wie ze zijn, kun je hun situatie begrijpen en je inleven in hun situatie. Dit is van cruciaal belang bij het creëren van effectieve communicatiestrategieën en inhoud die direct aantrekkelijk is voor degenen die bij je kopen.
Unique Selling Proposition
Marketingactiviteiten uitrollen zonder goed vooraf na te denken over de positionering van jouw bedrijf en de waardepropositie van jouw product of dienst is als een huis bouwen op los zand. Voor een stevige fundering moet je weten wat je onderscheidend vermogen is en wat de unieke waarde van jouw product of service is voor de klant.
Luister
Zonder de klant is er geen business. Door in harmonie te zijn met je klanten en de veranderende wereld waarin ze leven, kun je je bewust zijn van hun veranderende behoeften en pijnpunten. Als je systemen hebt om naar jouw klanten te luisteren, kun je een duurzaam bedrijf creëren.
Leer
Leren van de fouten en successen van de markt en het gedrag van jouw klanten versnelt de groei van jouw bedrijf dankzij kennis. Een interne structuur om deze marktkennis te vergemakkelijken, zal de levensduur van jouw bedrijf verlengen.
Execute
De uitvoering van een marketing campagne of -strategie is net zo belangrijk als de strategie zelf. Beschik je over de juiste procedures om de activiteit uit te voeren en te monitoren? Het hebben van een systeem dat zorgt voor een consistente uitvoering zal het succes van jouw strategieën helpen.
Test
Om terug te keren naar het belang van leren, is het van cruciaal belang dat jouw marketing meetbaar is om inzicht te krijgen in de effectiviteit van de communicatie en, belangrijker nog, het vermogen om te optimaliseren voor de toekomst.
Elk bedrijf is anders en daarom stemmen we onze pakketten af op jouw bedrijf.